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01/02/2013

Blocage des sondes AOA : le pourquoi du blackout

jtsb.pngNous avons voulu savoir pourquoi le Japon, pays d’occurrence, avait décidé de ne pas réaliser d’enquête technique suite à l’incident grave d’un A330 de la compagnie EVA Air le 18 novembre 2012. Pour cela, nous avons interrogé le JTSB, le BEA japonais. Voici la réponse :

 

In Japan, a safety related occurrence is to be reported to the Japan Civil Aviation Bureau (JCAB), which decides whether it falls into the category of accident or serious incident. Once the JCAB decides it is an accident or serious incident, the JCAB notifies the Japan Transport Safety Board (JTSB) of its decision. Then the JTSB initiates its investigation. As to the referred incident, JCAB decided as follows:

After consideration on the information reported by the operator, EVA air, JCAB decided that the event was not addressed as any serious incidents prescribed by the Civil Aeronautics Regulations.

 

Le JCAB, qui décide donc si une enquête doit ou non être entreprise, dépend directement du ministère des transports japonais.

 

japon.gif

 

Comme en France, l’indépendance requise en ce domaine est un leurre.

10:21 Écrit par HMC | Commentaires (0)

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