Avertir le modérateur

21/06/2014

Passagers, ce qui vous attend !

Depuis que la nouvelle réglementation sur le temps de travail présentée par l'EASA (FTL) a été approuvée par la Commission européenne et le Parlement, vous pouvez avoir des équipages fatigués à bord de vos avions.

Toujours grâce à l'EASA, et avec la complicité de la DGAC, vous aurez aussi maintenant l'avantage d'avoir à bord des PNC atteints de pathologies graves, d'affections chroniques etc. Les hôtesses enceintes pourront voler durant les 16 premières semaines de grossesse alors que leur inaptitude temporaire était prononcée sans délai !

Toujours moins de contrainte pour le bizness, toujours plus de productivité pour les équipages !

Quant à la sécurité...

Image1.jpg

Image2.jpg

 

12:05 Écrit par HMC | Commentaires (0)

20/06/2014

MH 370 : le comment des recherches expliqué

Image1.jpg

 LIRE 800ko

09:58 Écrit par HMC | Commentaires (0)

$5,000,000 Reward MH370

09:18 Écrit par HMC | Commentaires (0)

19/06/2014

MH 370 : éléments de langage

How do you know MH370 is in the southern Indian Ocean?

All the evidence—based on independent analysis of satellite, radar and aircraft performance data from many international experts—indicates the aircraft entered the sea close to a long but narrow arc in the southern Indian Ocean. This arc has been the focus of the search efforts since late March. All future search operations will continue to take place in localised areas of the arc.

 

Why is the seventh satellite ‘handshake’ or arc so important?

The seventh handshake was the last communications MH370 had with the satellite. The signal was a logon request from the aircraft. This is consistent with the satellite communication equipment on the aircraft powering up following a power interruption. The interruption in electrical supply is highly likely to have been caused by fuel exhaustion. In other words, we are confident the seventh handshake represents the area where the aircraft ran out of fuel before entering the ocean.

 

Has the search been suspended?

No. The ATSB is leading the continuing underwater search for MH370.

The current phase of the search operation involves three major stages:

·  reviewing all existing information and analysis to define a search zone of up to 60,000 square kilometres along the arc in the southern Indian Ocean

·  conducting a bathymetric survey to map the sea floor in the defined search area (underway)

·  contracting the specialist services required for a comprehensive search of the sea floor in that area (search to begin in August 2014).

 

How long will the current underwater search take?

It is expected that the underwater search of a defined 60,000 square kilometre zone will take up to 12 months to complete, although this will depend on such factors as weather conditions.

 

Who is analysing the satellite communications data? 

This work is being performed both independently and collaboratively by an international satellite communications group formed early in this search—this comprises staff from technical organisations and accident investigation agencies in the United Kingdom, the United States and Australia. This group is continuing to review and refine the satellite, radar and aircraft performance data to determine the most probable area where the aircraft entered the water.

http://www.atsb.gov.au/mh370.aspx

09:28 Écrit par HMC | Commentaires (0)

MH 370 : les recherches continuent

MH370_7tharc.jpgThe latest information and analysis confirms that MH370 will be found in close proximity to the arc set out in the map and labelled as the 7th arc. At the time MH370 reached this arc, the aircraft is considered to have exhausted its fuel and to have been descending. As a result, the aircraft is unlikely to be more than 20 NM (38 km) to the west or 30 NM (55 km) to the east of the arc. /…/ The prioritised length of the Search Area along the arc is expected to be 350 NM (650 km).

http://www.atsb.gov.au/mh370.aspx

09:27 Écrit par HMC | Commentaires (0)

15/06/2014

Epilogue

CIMG2286.JPGDe septembre 1990 à septembre 2002, j’ai appartenu à la même compagnie. D’abord dénommée Air Outre Mer, elle a été rebaptisée AOM suite à la fusion avec Minerve puis Air Lib suite à la fusion avec Air Liberté.

 

A partir de 1997, j’ai été en conflit constant avec ceux qui, pour faire passer le programme des vols, n’hésitent pas à privilégier la disponibilité des avions plutôt que leur bon état technique. Il s’en suit toute une série de pratiques contraires à la réglementation et aux règles de sécurité dont je livre quelques exemples significatifs dans ce Retour d’Expériences (REX).

 

REX.jpg

LIRE 1,4Mo

 

13:35 Écrit par HMC | Commentaires (3)

 
Toute l'info avec 20minutes.fr, l'actualité en temps réel Toute l'info avec 20minutes.fr : l'actualité en temps réel | tout le sport : analyses, résultats et matchs en direct
high-tech | arts & stars : toute l'actu people | l'actu en images | La une des lecteurs : votre blog fait l'actu